دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال(ترجیحا) و یا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

در صورت داشتن علایم شبیه آنفلوانزا، با آب و نمک، دهان خود را شستشو دهید.

      

در روزهای اول بیماری تنفسی، ضمن استراحت در منزل، از حضور در اماکن پر تردد پرهیز کنید.

      

از خوردن مواد غذایی نیم پز و خام خودداری کنید.

      

از بيماران مبتلا به علايم تنفسی (نظير سرفه و عطسه)،حداقل يک متر فاصله داشته باشيد.

      

از تماس دست آلوده به چشم، بینی و دهان خود بپرهیزید.

      

مدت شست و شوی دست ها حداقل به اندازه 20 ثانیه باشد و تمامی قسمت های دست (انگشتتان خصوصا انگشت شصت، کف دست و مچ دست)

      

به طور مداوم و در هر زمان ممکن، اقدام به شست و شوی کامل دست ها با آب و صابون نمایید.

      

دهان و بینی خود را هنگام سرفه و عطسه با دستمال (ترجیحا) ویا قسمت بالای آستین بپوشانید.

      

سردرد، تب و مشکلات تنفسی نظیر سرفه، آبریزش از بینی و تنگی نفس از علائم شایع بیماری کرونا ویروس جدید2019 هستند، در کودکان و سالمندان می تواند همراه با تهوع و استفراغ و دل درد باشد.

      
کد خبر: ۴۳۸۶۷
تاریخ انتشار: ۱۸ بهمن ۱۴۰۰ - ۲۱:۱۲
امروز و در هشتمین روز جشنواره فیلم فجر، اهالی رسانه قرار است در خانه جشنواره به تماشای فیلم «بی رویا» اولین ساخته آرین وزیر دفتری و «بدون قرار قبلی» بهروز شعیبی بنشینند و درباره آن نظر دهند.

آوای خزر/ فیلم بی‌رویا اولین ساخته‌ بلند آرین وزیردفتری که هومن سیدی و سعید سعدی به طور مشترک آن را تهیه‌کنندگی کرده‌اند با قصه‌ای رازآلود و تعلیق‌گونه در اولین سئانس سینمای رسانه، اکران خود را آغاز می‌کند تا در قیاس با دیگر آثار جشنواره مورد نقد و بررسی قرار گیرد.

داستان بی‌رویا درباره زندگی زوج جوانی است که در بحبوحه مهاجرت پای دختری مرموز به زندگی‌شان باز می‌شود و این آشنایی و اتفاقات بعد آن، داستان فیلم را رقم می‌زند. «بی‌رویا» با این خلاصه داستان در جستجوی هویت آدم‌هاست.

هویتی که نه صرفا در شناسنامه که در ذهن و تخیلات آدم‌های فیلم و به نوعی احساس بیگانگی از خود می‌گذرد. این فیلم از آدم‌هایی حرف می‌زند که گرفتار هزارتوی مسایل روانی و شخصیتی هستند و میان گذشته‌ ای که فکر می‌کنند که از آن آمده‌اند و آینده‌ای که دلشان برای آن می‌تپد تلاش بیهوده‌ای می‌کنند.

اگرچه فیلم بی‌رویا تا اینجای جشنواره در میان آثاری که با سودای سیمرغ پا به میدان گذاشته‌اند جسورانه به سراغ ایده‌ای پیچیده رفته تا از ژانر اجتماعی فاصله بگیرد و جهان متفاوتی را پی ریزی کند اما در نهایت به پرداختی تکراری‌ برای ایده بارها دیده شده رسیده است.

 به بیان ساده‌تر «بی‌رویا» بیشتر از آنکه با پیرنگ و قصه‌ای استخوان‌دار، تعلیق و اضطراب‌های داستان روان‌پریشانه خود را شکلی سینمایی بدهد می‌خواهد مخاطبش را بازی دهد و به او بقبولاند که زیر لایه‌های پیچیده این فیلم، حرف‌های گنده‌ای برای شنیدن دارد. شاید به همین دلیل است که با شروعی دلهره‌آور و هیجان‌انگیز، در میانه از نفس می‌افتد و مخاطب را در جستجوی یک کابوس بی‌سروته رها می‌کند.

طناز طباطبایی که نقش اصلی بی‌رویا در این فیلم را به عهده دارد با کارنامه درخشان و جای پای قابل قبولی که در سینما باز کرده در انتخاب این نقش دست به خطر زده و بازی چندان چشم‌گیری در رویای «بی‌رویا» از خود به نمایش نگذاشته است. او برای نقش به یادماندنی فیلم شنای پروانه (محمدکارت) در سی و هشتمین جشنواره فجر، سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش مکمل زن را به خانه برد. صابر ابر هم در بی‌رویا بازی قابل توجهی نسبت به کارنامه بازیگری‌اش ارائه نداده و همانطور که بی‌روبا، تنها با طرح موضوع هویت گمشده در همان پله اول طرح ایده مانده است. این دو بازیگر توانمند هم در بی رویا درجا زده‌اند.

چهره‌ نگران طناز طباطبایی در بی رویا

طناز طباطبایی روی پرده سینماهای آلمان | پخش بی‌رویا به کمپانی بین‌المللی رسید

عکس | طناز طباطبایی در بی‌رویاترین فیلم جشنواره | فیلمی که ۱۵ سال روی میز سازنده‌اش خاک می‌خورد |  شاه بیت فیلم‌های روز هشتم چیست؟

 

بدون یک قرار از پیش تعیین شده

«بدون قرار قبلی» فیلم دیگری از بهروز شعیبی به تهیه‌کنندگی محمود بابایی است که با حضور چهره‌هایی نظیر مصطفی زمانی، صابر ابر و پگاه آهنگرانی در ژانر اجتماعی. اهالی رسانه و سینما را میزبانی می‌کند و صابر ابر دومین بازی خود را در روز هشتم به نمایش می‌گذارد.

داستان فیلم که به گفته کارگردان از ۱۵ سال پیش روی میز او خاک می‌خورد درحقیقت درباره بازگشت‌ هنرمندان به سرزمین مادری ست. ایده‌ای که به نظر بیشتر ادای دینی است به غم غربت هنرمندان و سال ها دوری‌اشان از وطن. این فیلم با برداشتی آزاد از یکی از داستان‌های مصطفی مستور  و فیلمنامه‌ای که به قلم  فرهاد توحیدی و مهدی تراب‌بیگی به نگارش درآمده زندگی زنی را روایت می‌کند که در سال‌های کودکی به اروپا مهاجرت کرده و حالا پس از سال‌ها با مرگ پدر به ایران بازمی‌گردد. مصطفی مستور براساس آخرین اخبار، در مراحل اولیه تولید فیلم نیز حضور داشته تا حال و هوای قصه همانطور که هست در قاب سینما درآید.

بهروز شعیبی در ترکیب بازیگران این فیلم هم مثل همیشه دست به ریسک زده و با توجه به تجربه موفقی که در سپردن نقش اصلی «دهلیز» به رضا عطاران یا سارا بهرامی در نقش زنی معتاد در دارکوب دارد که او را موفق به کسب سیمرغ بلورین بهترین بازیگر نقش اول زن در سی و ششمین دوره جشنواره فیلم فجر کرد این بار هم جسورانه به سراغ زوج مصطفی زمانی و پگاه آهنگرانی رفته و از تکرار بازی آنها در «سار و آیدا» ی مازیار میری نترسیده است.

نکته قابل توجه اینکه دراین فیلم پر لوکیشن  «بدون قرار قبلی»  که با سرمایه‌گذاری بنیاد سینمایی فارابی و موسسه تصویر شهر به جشنواره رسیده است اگرچه به تناسب داستان، تصاویر بکری از شهر برلین آلمان در کنار تهران، مشهد، خاف، نشتیفان و تایباد دیده می‌شود اما اثری بر ذائقه مخاطب ایرانی نمی‌گذارد و ما همچنان با فیلمی ایرانی روبرو هستیم که می‌خواهد از غم غربت ایرانی‌های دور از وطن حرف‌های نگفته‌ای بزند./همشهری انلاین

 

عکس | طناز طباطبایی در بی‌رویاترین فیلم جشنواره | فیلمی که ۱۵ سال روی میز سازنده‌اش خاک می‌خورد |  شاه بیت فیلم‌های روز هشتم چیست؟

نظرات شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
آخرین اخبار